قال مالک مت تصوف ولم یتفقه


پی دی اف کتاب تاریخ فلسفه و تصوف یا مناظره و سیاح پیاده نوشته آیت الله شیخ علی ی شاهرودی رضوان الله علیه به زبان فارسی
در این کتاب مولف در قالب داستانی جذاب از مناظره موافقان و مخالفان فلسفه و تصوف به رد مبانی فلسفه و تصوف و بیان مطاعن آن ها می پردازد.
لینک


حضرت حسام الدین(قدس سره) کلیپی کوتاه از اهل تصوف کشور سودان... کلیپی کوتاه از اهل تصوف کشور سودان... , حضرت حسام الدین(قدس سره)
لینک های : کیفیت 240p |
محمود شبستری محمود شبستری یکی از متفکران و شمندان قرن هفتم هجری 13 میلادی است که نامش با گلشن راز که در تبیین مسایل تصوف و عرفان نوشته شده است در جهان جاودانه گشته است. در دوران حیات او تصوف با تمام پیچیدگی ها و ارتباطاتش با علوم مختلف مانند کلام، زبان، شعر و در تمامی سرزمین­های ایران، قفقاز، آناتولی تا مصر و ، دنیای را دربر گرفته بود و شبستری با رازگشایی مفاهیم عرفانی و واژگان خاص اهل تصوف در گسترش اینگونه ادبیات، خدمات بسیار شایسته ای را ارایه داد.
محمود شبستری محمود شبستری یکی از متفکران و شمندان قرن هفتم هجری 13 میلادی است که نامش با گلشن راز که در تبیین مسایل تصوف و عرفان نوشته شده است در جهان جاودانه گشته است. در دوران حیات او تصوف با تمام پیچیدگی ها و ارتباطاتش با علوم مختلف مانند کلام، زبان، شعر و در تمامی سرزمین­های ایران، قفقاز، آناتولی تا مصر و ، دنیای را دربر گرفته بود و شبستری با رازگشایی مفاهیم عرفانی و واژگان خاص اهل تصوف در گسترش اینگونه ادبیات، خدمات بسیار شایسته ای را ارایه داد.
✅پرسش:
آیا روایتی درباره ردّ تصوف از طرف زمان ارواحنافداه هست؟
☘️☘️☘️☘️☘️ ادامه مطلب
تصوف چیست؟ عرفان چیست؟(قسمت اول) در هریک از ادیان شیوه ای از پرستش وجود دارد که خدا را نه در شکل خاص و ترس از عذاب و کیفر و به امید پاداش بلکه از سر مهر و محبت و دوستی می پرستند(به تعبیری از روی عشق ) و این اشتراک در شیوه خود اشتراکات فطری را به میان میکشد که در سرشت....
تصوف ...صوفیان با آیۀ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»، بازی کرده اند. و زمان سجاد علیه السلام دوره ای بود که تصوف نضج یافته و قوت می یافت؛ حسن بصری تنور تصوف را داغ کرده و نان هایش را می پخت، افرادی از قبیل: سفیان ثوری، محمد بن منکدر و... برنامۀ این ی زاده را (که می کوشید رهبانیت یت را وارد کند) ترویج می دادند. 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
گنبد کاووس با بیان اینکه انسان کامل، محور عرفان ابن عربی است، گفت: تصوف در میان اهل سنت محمل اظهار ارادت به اهل بیت و محمل عرفان است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
تصوف یا صوفی گری با اعتقاداتی افی مثل حلول روح خدا در بشر و الوهیت مولا علی علیه السلام و اعتقادات کمونیستی و مادی گرایی، و غیره خواسته یا ناخواسته کمک کار شیاطینند چون حلول، باطل است. خداوند با آن عظمتش پاک و منزه است که در جسم خاکی بشر حلول کند و ائمه علیهم السلام ما را از غلو نهی د و اعتقادات کمونیستی و مادیگرایی در مردود است
تصوف یا صوفی گری با اعتقاداتی افی مثل حلول روح خدا در بشر و الوهیت مولا علی علیه السلام و اعتقادات کمونیستی و مادی گرایی، و غیره خواسته یا ناخواسته کمک کار شیاطینند چون حلول، باطل است. خداوند با آن عظمتش پاک و منزه است که در جسم خاکی بشر حلول کند و ائمه علیهم السلام ما را از غلو نهی د و اعتقادات کمونیستی و مادیگرایی در مردود است
اخیرا به دلایلی بحث تصوف و عرفان و صوفیه و عارفان در رسانه ها و فضای مجازی بیشتر از قبل مطرح می شود و متأسفانه به خاطر عملکرد برخی از دراویش و جهله صوفیه، اصل قضیه مورد خدشه قرار می گیرد. مثل اینکه ی یا یا القاعده و ... را دلیل رد معرفی کند.

کانال #آیت_الله_خوشوقت (ره) به نقل از ایشان مطالب نادرستی درباره صوفیه و تصوف منتشر کرد.
اخیرا هم مطالب نادرستی از #احمد_عابدی در این باره در فضای مجازی منتشر شده است.
از دیگران هم مطالبی شنیده و دیدم که نیازی به ذکر نامشان نمی بینم. ادامه مطلب
بررسی تصوف عابدانه و عرفان عاشقانه در غزلیات حافظ علی دهقان ـ خلیل حدیدی ـ موسی احمدی دانشیار زبان و ادبیات فارسی آزاد ی واحد تبریز/ دانشیار زبان و ادبیات فارسی آزاد ی واحد تبریز/ دانش آموخته ی زبان و ادبیات فارسی آزاد ی واحد تبریز
مقاله چکیده: تصوف که در آغاز شامل مفاهیمی خشک و ریاضتهایی سخت بود، در قرن سوم با پذیرفتن «محبت» به عنوان یکی از ارکان محوری، رنگ عاشقانه پذیرفت. با ورود عرفان و تصوف به عرصه ادبیات، گروهی به تدوین اصول تصوف عابدانه در آثارشان می پردازند و عده ای آثاری سراسر عرفانی همراه با شور و شوق عاشقانه پدید می آورند. در این میان حافظ مبدع مکتبی است که از اصول عرفان عاشقانه به همراه نگاهی انتقادی به تصوف عابدانه شکل گرفته است و از آن به مکتب رندی تعبیر می شود. اما اشعار حافظ را نمی توان ی ره از تصوف عابدانه تهی دانست. حافظ ضمن پذیرفتن تأثیری عظیم از مفاهیم قرآنی و تضمین ها و تلمیح های فراوان به آیات قرآن، در ات بسیاری عبادت، دعای صبح و آه شب، اصول اخلاقی تصوف و شه های دیگری از تصوف عابدانه را نه با ابهام و بیانی رندانه و دوپهلو، بلکه به روشنی و به قصد تعلیم و توصیه به مخاطب خود، بیان می کند. ادامه مطلب
غلامعلی حداد عادل گفت: سکولاریسم خواستار گسترش جریان تصوف، در برابر فقاهت است. سکولاریسم این جنبه از را بیشتر می پسندد و تلقی ی انی از این جنبه عرفان با یت دارد.
مسئولیت مالک ساختمان در حال ساخت:
⚖️ یکی از مسئولیت های مالک ساختمان در حال ساخت، مسئولیت وی نسبت به ساختمان های مجاور است. ادامه مطلب
صوفیان متأ برای توجیه بدعت ها و انحرافاتشان در دین به اسباب فراوانی متمسک شده اند. روزی علمای بزرگ شیعه را از پیروان و هم مسلکان خود بر شمرده اند و روز دیگر از کتب غیر معتبر در نقل احادیث مجعول بهره گرفته اند. برای مثال ملاسلطان گنابادی روایتی را در تایید تصوف نقل می کند که در معارضه با روایات ذم و رد صوفیه، سراپای آن از جعلی بودنش گواهی می دهد. وی نقل کرده که، رسول خدا فرموده اند: «من سّره ان یجلس مع الله فلیجلس مع اهل صوف»[۱] ی که از ه نی با خدا خوشحال می شود باید با اهل تصوف ه نی کند. بررسی این روایت از چند جهت ممکن است.
بسیاری از خوانندگان از ما اتقاد د چرا مصاحبه با مالک زمین را حذف کردیم. این مصاحبه را فقط به دلیل اینکه یک روز مصاحبه مالک بدون مصاحبه شهردار بر روی وبلاگ درج شد و با توجه به اینکه هر دو مصاحبه در یک روز گرفته شده بود لذا این مصاحبه را به همان مدت پاک کردیم که در حق هیچ کدام اجحاف نشده باشد.
پاسخ به انی که می گویند بوسیدن ضریح شرک است به صورت مباحثه بین دو شخص(مالک غیر شیعه و صادق شیعه). مالک:صادق،چه اصراری بر بوسیدن ضریح و ان دارید؟ صادق:دراین کار اشکال می بینی؟ مالک:می گویند،این کار در شمار اعمال شرک آمیز قرار دارد. صادق:چه انی این مطلب را می گویند؟ مالک:این گفته مسلمان است، صادق:عجب!ببینم،چه انی ضریح را می بوسند؟.......
اختصاصی از سورنا فایل کتاب نایاب تصوف و معرفت حقیقت انسان متضمن ب عجایب المعلومات موسوم ب بحر الحیات با و پر سرعت .

با
کتاب نایاب تصوف و معرفت حقیقت انسان متضمن ب عجایب المعلومات موسوم ب بحر الحیات
شهید م ع حرم معروف به مالک اشتر بزرگمردی که با حسن نیت و رفتار نیکش همه را مجذوب خود می کرد.
علی (ع):ای مالک هیچ چیز همانند خون ناحق کیفر الهی را نزدیک مجازات نمی کند.
برای جای سوال است که با چه مکانیزمی افراد مالک چیزی می شوند؟مثلا اگر به ابتدای خلقت بازگردیم، آیا زمین باید میان آدم و حوا تقسیم می شد؟ آیا کل زمین برای آدم بود؟ اصلا چرا روی زمین بودن معادل مالک زمین بودن است؟ چرا نفت یک کشور برای مردمان آن کشور است؟ انسان اولیه با چه حقی می تواند گوشه ای را برای خود اختیار کرده و در آن خانه بسازد و کشاورزی کند؟ چه شاخصی ابعاد این زمین را معین می کند؟ اصلا چرا پسر بچه تصویر، مالک آن سگ است؟ در واقع اصلا ما با چه حقی مالک حیوانات میشویم و در آن ها تصرف می کنیم؟
به نظرم پاسخ این پرسش ها نقطه آغازین فهم اقتصاد است؟
مارک زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی و مالک 410 میلیون سهم از مجموعه سهام شرکت است.
آیت الله گرامی: عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد / ما به هیچ وجه تصوف را قبول نداریم / شریعت و طریقت از هم جدا نیست. آیت الله گرامی آیت الله گرامی، در گفتگو با خبرنگار فرقه نیوز با بیان این که عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد گفت: عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد، تصوف یک حزب است و مرام نامه خاصی دارد در تصوف معتقد به امربه معروف و نهی از منکر نیستند و در مسائل مختلف به مرشد خود رجوع می کنند نه مرجع تقلید و از این قبیل نظرات در تصوف زیاد است. این مرجع تقلید ادامه داد: عرفان یعنی معرفت نسبت به خدا و خودش یک علم مستقلی است و ی که قبلا یک قدری فلسفه را خوب خوانده است می تواند از این علم استفاده کند و خلاصه عرفان یک علم است و تصوف یک حزب است. این حوزه علمیه افزود: ما به هیچ وجه تصوف را قبول نداریم و مردود است. وی در ادامه با اشاره به موضوع شریعت و طریقت گفت: طریقت از شریعت جدا نیست. شریعت مقدمه کمال است که اسم آن را طریقت می گذارند. انسان از طریق شریعت به کمال می رسد و بدون شریعت به کمال نمی رسد. ............................................................................................................................ آدرس: http://www.ferghenews.com/index.php?page=viewnews&id=3927
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران پس از ش ت این تیم مقابل پرسپولیس به انتقاد شدید از مالک و س رست باشگاه نفت پرداخت.
موسسه حقوقی دادگستران عد : آیا میدانید:
اگر مستاجر تقاضای ثبت ملک مورد اجاره را به عنوان مالک ، به نام خود نماید:
کلاهبردار است @dadgostaranedalat
http://majzooban. / 1- برای روشن شدن موضوع , لازم است مقدمه ای بعنوان تاریخچه تصوف ذکر شود و آن اینکه : در زمان اکرم (ص ) پیروان آن حضرت را به و ایمان نسبت می دادند و مسلم و مؤمن می نامیدند و آنانکه محضر را درک کرده بودند صحابه نامیده می شدند و نسل بعد را که با صحابه محشور بودند تابعین خوانده اند. بعد اسم زاهد و عابد به میان آمد و سپس اسم عباد و زهاد به عده ای اطلاق گشت که از دنیا کناره جسته و خود را وقف عبادت و ریاضت نموده بودند, و با این عمل طریقه و روش خاصی در عالم بوجود آوردند. تا اینکه در حدود اوائل قرن دوم هجری کم کم اسم صوفی و طریقه تصوف پیدا شد. از معروفترین چهره های تصوف در این دوره می توان به ابوهاشم کوفی , و ابراهیم ادهم , ذوالنون مصری و ... اشاره کرد.......
از حضرت انس "رض" روایت است که فرمود علیه السلام طَلَبُ العِلمُ فَریضة ٌ عَلیَ کُلِّ مُسلِمٍ طلب علم فرض است بر هر مسلمان. شاه عبدالحق دهلوی "رح" در تشریح حدیث فوق میگوید صوفیه کرام گویند که مراد علم اخلاص در معرفت افات نفس و خواطر و تفاصیل آنست و هر طائفه حمل بر عملی کرده اند که مخصوص اوست – و صواب آنست که گفته شود چون اخلاص و صدق نیت شرط تمامه اعمال ظاهر و باطن است سخن صوفیه کرام "رح" اعم و اشمل است – اشعه اللمعات ص 1/161 همچنین از حضرت عمر "رض" روایت است که نَحنُ عِندَ رَسوُل اللهِ ذَاتَ یَومٍ اِذَاطَلَعَ عَلَینَاَ رَجُل ٌ سِوَادُ الشَعرِ لَا یُری اَثَرُ اسَّفَرِ مایان به نزد رسول الله "ص" بودیم روزیکه طلوع نمود برما مرد سیاه موی که دیده نمی شد بر وی اثر سفر تا آ حدیث جبرئیل در آ گفت فَاخبِرِ نِ عَنِ الاِحسانِ قَالَ آن تَعبُدَ اللهِ کَاَنَّکَ تَراَهَ وَ اِن لَّم تَکُن تَرَاهُ فَاِنِّهُ یَرَاک قَالَ صَدَقتَ
گفت ای "ٌٌص" خبر بدهی من را از احسان فرمود علیه السلام اینکه پرستش کنی خداوند "ج" را گویا او تعالی را میبینی و اگر تو او تعالی را دیده نتوانی پس وی تعالی ترا می بیند فرمود حضرت جرئیل "ع" راست گفتی. شاه عبدالحق دهلوی "رح" در تشریح حدیث فوق می گوید بدانکه مبنائی دین و کمال آن بر فقه و کلام و تصوف است و این حدیث شریف بیان این هرسه مقام را کرده اشاره به فقه است که مضمن بیان اعمال و احکام شرعیه است و ایمان اشاره به اعتقادیات که مسایل اصول کلامست و احسان جمیع معانی تصوف که مشایخ طریقه بآن اشاره کرده اند راجع به همین معنی است و تصوف و کلام لازم است با یکدیگر که هیچ یکی بی دیگری تمام نمی پذیرد- چرا که کلام بی تصوف و تصوف بی فقه صورت نه پذیرد زیرا حکم الهی بی فقه شناخته نشود و فقه بی تصوف تمام نشود زیرا که عمل بی صدف توجه تمامی نه پذیرد و ازین جا فرموده مالک صاحب "رح" المؤ طا من تَصَوَّفَ وَلَم یَتَفَقَّهَ فَقد تَذَندَقَ یکه تصوف را اختیار نمود و فقه حاصل نکرد پس کار وی به ذندقه منقضی میشود وَ مَن تَفَقَّهَ وَلَم یَتَصَوَّفَ فَقَد تَفَسَّقَ یکه فقه حاصل نماید ولی تصوف نکند بتحقیق فسق نموده است زیرا که تصوف سبب عمل به فقه میگردد وَمَنّ جَمَعَ بَینَهُمَا فَقَد تَحَقَّـــــقَ ی که جمع بین فقه و تصوف نمود به حقیقت رسید کمال جامعیت اینست باقی همه زیغ و ضلال – اشعة اللمعات ص 1/42 و همچنین سید زاده ، صاحب شرعة ال میفرماید عَن اَبی لَیث "رح" مَن تَعَّلَــــمَ العِلمَ وَلَم یَنظُر فِی عِلمِ ا ُهدِ وَالحِکمةِ یَسَوَّدُ قَلبُهُ یکه علم بیاموزد و به علم قلبی که علم زهد و حکمت است نظر نکنند و اخذ نه نماید قلب وی سیاه میگردد زیرا برای تصفیهء قلب از غش و فساد و عیوب آن علم باطن ضرور است. شرح شرعة ال – ص 41 صاحب روح البیان میگوید وَاختَارَ مِنَ العُلمآءِ مَن تَــشَرَّفَ بِعِــلمِ الظَّاهِرِ وَالبَاطِنِ وَکَانَ ذَاجَنَاحَینِ یعنی پسندیده است از علماء ی را که مشرف به علم ظاهری و باطنی شده باشد و آن صاحب دو جناح و دو پیکر میباشد که از در طهء هلاکت خویش را میتواند برهاند. روح البیان ص 6/425 بیروت.
توئیت شب گذشته عبدالله الثانی، مالک باشگاه مالاگا، بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های بارسلونا داشته است.
وانگلیس ماریناکیس، مالک باشگاه المپیا آتن سهام تیم انگلیسی ناتینگهام فارست را خواهد ید.
وانگلیس ماریناکیس، مالک باشگاه المپیا آتن سهام تیم انگلیسی ناتینگهام فارست را خواهد ید.