فتح الفتوح

عضو کمیسیون آموزش مجلس، خوشحالی بابت فروش یک فروند هواپیما به ایران را اذعان به نوعی ش ت برشمرد و گفت: دریافت یک فروند هواپیما فتح الفتوح نیست و نباید بابت «آب نبات»هایی که حین دشمنی و ستم به ما می دهند خوشحال شویم.
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به گشایشی که ایجاد کرده، گفت: متاسفانه برخی مدام تلاش می کنند تا دستاوردها را انکار کنند، افکار عمومی باید بداند که فتح الفتوح نیست، اما قطعا ترکمانچای هم نیست.
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به گشایشی که ایجاد کرده، گفت: متاسفانه برخی مدام تلاش می کنند تا دستاوردها را انکار کنند، افکار عمومی باید بداند که فتح الفتوح نیست، اما قطعا ترکمانچای هم نیست.
%d8%a8%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%85+%d9%81%d8%aa%d8%ad%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%ad+%d9%86%d8%a8%d9%88%d8%af%2f+%d9%87%d9%85%d8%af%d8استاندار همدان با بیان اینکه فتح الفتوح نبود، گفت: همدان 60 میلیارد تومان از اعتبار سفر ریاست جمهوری طلب دارد. ادامه: فتح الفتوح نبود/ همدان 60 میلیارد تومان از اعتبار سفر ریاست جمهوری طلب دارد
کتاب الفتوح نوشته ابن اعثم کوفی دربرگیرنده مطالبی درمورد چگونگی فتح سرزمین ها و نبردهای مهم اعراب مسلمان با ت های مجاور نظیر ساسانیان و رومیان است . چگونگی برخورد مسلمانان با قوم مغلوب و سیاست هایی که در اداره سرزمین های فتح شده داشتند و ش ت ها و ناکامی ها و شورش های اقوام تحت سلطه را می توان از لابه لای متون این کتاب دریافت . کتاب الفتوح نوشته ابومحمد احمد بن اعثم الکوفی مورخ عرب قرن دوم و سوم هجری
مهراب قبادی بیگوند حماسه 9 دی روز بصیرت میثاق با ولایت و روز فتح الفتوح ملت ایران سهیل سنقر : حماسه تاریخی نهم دی برخاسته از عوامل مختلفی چون بصیرت، دشمن شناسی، وقت شناسی و حضور مجاهدانه ملت بصیر ایران در برهه های حساس و تعیین کننده بود که باعث شد این روز تاریخ ساز به عنوان نقطه عطفی در معادلات انقلاب ی در داخل و خارج از کشور ثبت شود. یادداشت سهیل سنقر : تجدید خاطری ازحماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و روز فتح الفتوح ملت ایران (در آستانه یک سال مانده به انتخابات سرنوشت ساز دوره دهم مجلس شورای ی در سال 1394 ) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به نام خدای مهدی عج
انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در ششمین همایش ملی نخبگان جوان بزرگوار ما در یک حادثه ی مهم جنگی - که خیلی از شماها آن وقت شاید متولد هم نشده بودید - در قضیه ی یکی از عملیات که پیروزی ای به دست رزمندگان آمده بود، یک پیامی دادند. در آن پیام این نکته وجود داشت که فتح الفتوح انقلاب ی، تربیت این جوانهاست. همه توقع داشتند که بگوید این پیروزی ای که شما به دست آوردید، فتح الفتوح است؛ از آن پیروزی ستایش کند؛ نه، از رزمندگان تشکر د. اما گفتند فتح الفتوح انقلاب ما تربیت این جوانهاست؛ که در آن شرائط دشواری که همه ی دنیا در مقابل ما با چهره ی دژم و سلاحِ آماده ی شلیک ایستاده بودند، اینها توانستند یک چنین پیروزی بزرگی را به دست آورند؛ عملیات طریق القدس بود. من همین را تکرار میکنم: فتح الفتوح انقلاب ی اینهاست. پیشرفت واقعی این است که جوانهای ما، نخبگان ما نسبت به آینده احساس مسئولیت کنند؛ برای خودشان دیدگاه تعریف کنند؛ برای کشور آینده ای را تصویر کنند و مجسم کنند و احساس کنند و این احساس را اظهار کنند؛ که آماده اند برای رسیدن به این آینده، تلاش کنند. این چیزی است که امروز وجود دارد؛ این را باید تقویت کرد، این را باید پیش برد. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21044

 «فتح‌الفتوح»، «آفتاب تابان»، «توافق قرن»، «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران» و «پیروزی بزرگتر از فتح مشهر» نیز لابد گفته منتقدان بوده است!
«فتح‌الفتوح»، «آفتاب تابان»، «توافق قرن»، «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران» و «پیروزی بزرگتر از فتح مشهر» نیز لابد گفته منتقدان بوده است!
به موازات بدعهدی دشمن که البته از او جز دشمنی، انتظاری هم نیست، آنچه مسبب نقض مکرر شده و می شود، نقض تدبیر است توسط همین مردمان دستگاه دیپلماسی ت اعتدال!
ید این محصول
پایان نامه بررسی اجتماع شناسانه جنگ فتح الفتوح نهاوند این آ نامه در شکل 5 فصل و بسیار دقیق و با وسواس خاصی تدوین گردیده است. و کلیه مسائل نگارشی و پژوهشی در آن رعایت گردیده است. این پایان نامه 90 صفحه است و مناسب از بهر رشته اجتماع شناسی و علوم اجتماعی می باشد. جوهره این آ نامه را در زیر مشاهده می کنید: چکیده موضوع بررسی جامعه شناسانه جنگ فتح الفتوح است ما در این تحقیق سعی داریم در مورد موضوعی نسبتاً جدید بحث کنیم. موضوعی که شاید بارها و بارها به آن اداشده شده اما ما در این جا سعی داریم آن را اندکی جزئی کنیم و به موضوعی بپردازیم که شای ...
بدست آوردن فایل
ید این محصول
پیرمرد 80 ساله این روز ها با خاطراتش زنگی می کند خاطراتی که پس از پیروزی انقلاب ی تا امروز هر بار از زبانی نقل میشود و تا همیشه جای تقدیر دارد. .
«وقتی می بینیم کلید قفل را باز نکرد، باید راه دیگری را دنبال کنیم.»
سر الفتوح ناظر بر کتاب پرواز روح صفحات 27 تا 39: ...و ثانیاً قضیه سیر و سلوک، و پیمودن راههای باطنی، و سیر در مراحل نفس، و تهذیب و تزکیۀ اخلاق و عرفان به معارف آلهیّه مگر از سایر امور از نقطه نظر حکم، جداست؟ چرا در قضیۀ امراض جسمانی از روح ولایت ان بدون حاجب مدد نمیگریم؟ و نزد طبیب میرویم؟ و چرا در مسائل فرعیه شرعیه از روح آنان مدد نمیگیریم؟ و به فقیه مراجعه میکنیم؟ و چرا در مسائل تفسیریه از روح المؤمنین استمداد نمیکنیم؟ و برای حلّ معضلات مسائل حکمیّه و فلسفیه از جان ولایت نیرو نمی طلبیم؟ و چرا در یکایک در مسائل از حقیقت آنان و از روح ولایت کلیه مدد نمی جوئیم؟ ادامه مطلب
نوریان مدیرسابق منابع انسانی فرماندهی آموزش کل ومدیرمرکزمطالعات وبرنامه ریزی علوم انسانی حسین (ع) از فتح الفتوح میمک (عملیات ذوالفقار ) به دست جوانان بسیج عشایری می گوید.
نوریان مدیرسابق منابع انسانی فرماندهی آموزش کل و مدیرمرکزمطالعات وبرنامه ریزی علوم انسانی حسین (ع) از فتح الفتوح میمک (عملیات ذوالفقار ) به دست جوانان بسیج عشایری می گوید.
رسانه های دوم دادی دل و دماغ درستی از اجرای در 2 سالگی آن نشان نمی دهند. دیگر از آن تیترهای جنجالی و چشم پر کن نمی زنند. دیگر سخنی از فتح الفتوح، تدبیر بر پیشانی ، انفجار امید، خورشید درخشان و سیب و گل نیست.
طنز – واکنش مسئولان و رسانه ها به باخت ۲۸ – ۰ مقابل آرژانتین طنز واکنش مسئولان و رسانه ها به باخت 28 0 مقابل آرژانتین طنز – واکنش مسئولان و رسانه ها به باخت ۲۸ – ۰ مقابل آرژانتین واکنش مسئولان و رسانه ها به باخت ۲۸ – ۰ مقابل آرژانتین + کلیپ واکنش فامیل دور
http://bit.ly/1nqsfnn

: می دانید «ش ت مقابل آرژانتین» یعنی چه؟ یعنی تسلیم فوتبال های بزرگ در برابر فوتبال ایران، یعنی زانو زدن قهرمان های جهان مقابل فوتبال ایران… «ش ت مقابل آرژانتین» یعنی ش تن سد قهرمانی جهان.»
نهاوندیان ، رئیس دفتر رئیس جمهور: «ش ت مقابل آرژانتین» یک فتح الفتوح اقتصادی بود
زاکانی : ما به فوتبالیست هایمان اعتماد داریم. «ش ت مقابل آرژانتین» نه فتح الفتوح است نه یک ش ت؛ این بازی بالقوه خوبی هایی دارد اما بالفعل بدی هایی دارد.

عراقچی : آرژانتین به همه تعهدات خودش پایبند بود
صدا و سیما با سانسور هر گونه انتقاد از این ش ت، از صبح تا شب سرود «دلاوران، نام آوران» پخش کرد. و مسئولین تی یکی پس از دیگری در آنتن حاضر شده و تبریک می گفتند.
قوچانی در هفته نامه ی صدا فقط یک تیتر خیلی بزرگ می زند: پیروزی فوتبالی
رو مه ایران : mineirao (ورزشگاه بازی ایران و آرژانتین) تاریخی شد: روز فوتبال اعتدال
رو مه آرمان : باید به رحتمی مدال طلا داد
رو مه اعتماد : دستان بن بست شکن مسی – رحمتی؛ اینجا همه خوشحالند
رو مه شرق : فروپاشی سازمان ش ت های فوتبالی آغاز شد
رو مه جام جم : دستاوردهای یک فوتبال تاریخی فامیل دور هم بعد از باخت ۳۵ بر ۱ با افتخار اعلام فتح الفتوح می کند که: ما می توانستیم ۷۰ گل بخوریم!
آقای مجری:ببین بازی برد و باخت داره خودتونو کنترل کنید، قبول دارید شما باختید؟
فامیل دور: نه!
آقای مجری: شما ۳۵ تا گل خوردید.
فامیل دور: آقای مجری شما خودتون دارید میگید، شما چرا حرفای اونارو می زنید؟ ۳۵بیشتره یا ۱؟
آقای مجری: ۳۵
فامیل دور:من دیگه حرفی ندارم… لینکهای کلیپ در خود مطلب هست: http://bit.ly/1nqsfnn حمید رسایی مطلب دارد که می گوید ما در توافقنامه ژنو ۲۸ امتیاز داده ایم.
گیرم تدبیر ندارید؛ آیا رحم و انصاف هم ندارید؟! رحمانی! چه دروغ بزرگی! تدبیر! چه دروغ بزرگی! اعتدال! چه دروغ بزرگی! لغو همه تحریم ها در همان روز اجرای ! چه دروغ بزرگی! فتح الفتوح! چه دروغ بزرگی! ، سایه شوم جنگ را از سر این کشور دور کرد! چه دروغ بزرگی! آمار رشد اقتصادی! چه دروغ بزرگی! از رکود عبور کرده ایم! چه دروغ بزرگی!
ساداتی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران:- ع یادگاری و خوشحالی عجیب بابت ید یک فروند هواپیما اذعان به نوعی ش ت در برابر دشمن است. قطعا دریافت یک فروند هواپیما فتح الفتوح نیست هر چند که داشتن هواپیمای خوب حق همه است اما نباید با اقداماتی ساده لوحانه دشمن را با «آب نبات»هایی که حین دشمنی و ستم به ما می دهد به تشدید تحریم ها امیدوار کنیم
- وی افزود: باید بررسی کرد که آیا وزن و نسبت داده ها، امتیازات و تعهدات واقعی داده شده، با ستانده های احتمالی توافق هسته ای متوازن بوده است یا خیر؟

drsadatinejad.com/?p=13864

پی دی اف کتاب دفاع از حریم تشیع نوشته مرحوم ابو الفتوح رازی عالم بزرگ قرن پنجم هجری به زبان فارسی
لینک
گردهمایی بزرگ ان با عنوان «شکوه مقاومت» و نکوداشت حماسه عملیات طریق القدس همزمان با روز بسیج مستضعفین در مصلای علی(ع) کرمان برگزار شد اجتماع بزرگ شکوه مقاومت و مراسم گرامیداشت عملیات طریق القدس (فتح الفتوح) با حضور آیت الله «سید یحیی جعفری» ولی فقیه و کرمان، سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری » فرمانده کل پاسداران انقلاب ی و شخصیت های کشوری و لشکری، ان و مسئولین استانی در مصلی کرمان برگزار شد. ...... ادامه مطلب
۱. شیخ مفید(ره) شیخ طوسی دربارهٔ او در الفهرست می نویسد: «محمد بن محمد بن نعمان، معروف به ابن المعلم (ابوالعلی معری این لقب را به وی داده)، از متکلمان یه است. درعصر خویش ریاست و مرجعیت شیعه به او منتهی گردید. در فقه و کلام بر هر دیگر مقدم بود. حافظه خوب و ذهن دقیق داشت و در پاسخ به سؤالات حاضرجواب بود. او بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کوچک و بزرگ دارد.» در "مسارالشیعه" ۲. ابن ادریس حلی(ره) در "السرائر" ۳. سیدبن طاووس(ره) در "اقبال الأعمال" ۴. علامه حلی(ره) در "منتهی المطلب" و "تذکرة الفقهاء" ۵. رضی الدین حلی(برادر علامه حلی) در "العدد القویه" ۶. شیخ ابراهیم کفعمی(ره) در "المصباح" ۷. شیخ بهایی(ره) در "توضیح المقاصد" ۸. مسعودی در "مروج الذهب" و " نبه و الاشراف" (مؤلف شیعه است) ۹. یعقوبی در "تاریخ الیعقوبی" (وی متهم به تشیع است) ۱۰. ابن اعثم کوفی در "الفتوح" (مؤلف شیعه است) ۱۱. شیخ عباس قمی(ره) در "تتمة المنتهی" و "وقایع الأیام"
۱. شیخ مفید(ره) شیخ طوسی دربارهٔ او در الفهرست می نویسد: «محمد بن محمد بن نعمان، معروف به ابن المعلم (ابوالعلی معری این لقب را به وی داده)، از متکلمان یه است. درعصر خویش ریاست و مرجعیت شیعه به او منتهی گردید. در فقه و کلام بر هر دیگر مقدم بود. حافظه خوب و ذهن دقیق داشت و در پاسخ به سؤالات حاضرجواب بود. او بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کوچک و بزرگ دارد.» در "مسارالشیعه" ۲. ابن ادریس حلی(ره) در "السرائر" ۳. سیدبن طاووس(ره) در "اقبال الأعمال" ۴. علامه حلی(ره) در "منتهی المطلب" و "تذکرة الفقهاء" ۵. رضی الدین حلی(برادر علامه حلی) در "العدد القویه" ۶. شیخ ابراهیم کفعمی(ره) در "المصباح" ۷. شیخ بهایی(ره) در "توضیح المقاصد" ۸. مسعودی در "مروج الذهب" و " نبه و الاشراف" (مؤلف شیعه است) ۹. یعقوبی در "تاریخ الیعقوبی" (وی متهم به تشیع است) ۱۰. ابن اعثم کوفی در "الفتوح" (مؤلف شیعه است) ۱۱. شیخ عباس قمی(ره) در "تتمة المنتهی" و "وقایع الأیام"
ماجرای 4 جاسوس در مذاکرات ؛افسران - ماجرای 4 جاسوس در مذاکرات ؛ فتح الفتوح شیخ حسن!
بسم الله الرحمن الرحیم توافق نامۀ ژنو؛ ترکمنچای بالقوه یا بالفعل؟ *جایگاه توافق نامۀژنو این روزها در محافل رسانه ای کشور از توافق نامۀ ژنو، تحت عناوین مختلفی چون؛ شا ار و فتح الفتوح دیپلمات های مذاکره کننده، بازی برد بردکارزار ژنو، جام زهر ت تدبیر و امید و... یاد می شود. البته تضارب آراء دراین زمینه، تشخیص ره آوردحقیقی تیم مذاکره کنندۀ هسته ای را با مشکل مواجه کرده است. به عقیدۀ نگارنده، در جریان مذاکرات ژنو نوعی ترکمنچای هسته ای به امضاء رسیده است اما مسئله اصلی اینجاست که آیا قرداد تاریخی ترکمنچای در دوران ننگین قاجاریه بار دیگر و اما این بار در نظام ی ای که قائم به مقام هست، امکان بروز و ظهور عملی دارد یا نه؟!

منابع:
. ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص239‎؛ مجلسی، بحارالانوار، ج97، ص81 ـ 80‎.
. ابن اعثم کوفی، کتاب الفتوح، ج5، ص21؛ خوارزمی، مقتل الحسین، ج1، ص189 ـ 188؛ مجلسی، همان، ج 44، ص 329‎ ـ 330 . و نزدیک به این تع ر: ابوجعفر محمّد بن علی بن شهراشوب ، مناقب آل طالب ، ج4، ص97‎. ‎‎.‎. کلینی، الفروع من الکافی، ج4، ص 578؛ ابن قولویه، کامل ا یارات، صفحات 371، 376، 378 ـ 380، 402 و 518؛ شیخ طوسی، مصباح المتهجد، ص720 و تهذیب الاحکام، ج6، ص67؛ ابن طاووس، اقبال الاعمال، ج2، ص63 و ج3، ص103. هم چنین ر. ک: شیخ عباس قمی، کلیات مفاتیح الجنان، ترجمه مهدی الهی قمشه‎ای، تهران، انتشارات علمی، ، زیارت مخصوصه حسین(ع)، ص 758، زیارت‎‎های مطلقه حسین(ع)، صفحات 775، 777، 778 ـ 779، 783، زیارت حسین(ع) در نیمه رجب، ص 807 ، زیارت حسین(ع) در شب‎های قدر، ص811 ، زیارت حسین(ع) در روزهای عید فطر و قربان، ص 816 و زیارت حسین(ع) در روز عرفه‎، ص 825. ناگفته نماند «شهادت دادن» در اینجا به مفهوم متعارف آن یعنی گواهی و تأیید یک موضوع مادّی و حقوقی نیست، بلکه بیان یک حقیقت معنوی و اعتراف به یک واقعیت است که با انگیزه معنوی صورت گرفته است‎. یعنی من این واقعیت را درک می‎کنم که نهضت تو به انگیزه امر به معروف و نهی از منکر بوده است نه به علّت دعوت کوفیان یا علل دیگر‎. بنابراین اگر تلاش‎ها و کارهای دیگری صورت گرفته است، همه برای رسیدن به آن هدف و آرمان بزرگ بوده است‎.. طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج5، ص353؛ شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص39؛ مجلسی، همان، ج44، ص335 ـ 334 و با کمی تفاوت در عبارات: ابن اعثم، کتاب الفتوح، ج 5، ص31 ؛ خوارزمی، مقتل الحسین، ج1، ص 196 ـ 195‎.
. طبری، همان، ج 5، ص357‎‎؛ احمد بن یحیی بن جابر البَلاذُری، انساب الاشراف، ج2، ص335‎.
. ابوحنیفه احمد بن داود دینوری، الاخبار الطِّوَال، ص364‎.
. همان، ص343 ـ 342‎.
. طبری، تاریخ الامم والملوک، ج5، ص403 ؛ بَلاذُری، انساب الاشراف، ج3، ص381؛ ابن اعثم، خوارزمی و مجلسی این خطبه را با اندکی تفاوت در عبارات، در قالب نامه‎ای که حضرت خطاب به اشراف و بزرگان کوفه نوشته‎اند، آورده‎اند‎: ابن اعثم، کتاب الفتوح، ج 5، ص81 ـ 82 ؛ خوارزمی، مقتل الحسین، ج1، ص‎235 ـ 234‎؛ مجلسی، همان، ج 44، ص382‎.
. شیخ عباس قمی، کلیات مفاتیح الجنان، زیارت مطلقه حسین، ص779‎.
. شیخ عباس قمی، کلیات مفاتیح الجنان، ص803.
. طبری، تاریخ الطبری، ج5، ص404؛ ابوالقاسم سلیمان بن احمد طبرانی، المُعجَم الکبیر، ج3، ص115؛ خوارزمی، مقتل الحسین، ج2، ص5 (با اندک تفاوتی در عبارات)‎.‎ در نقل طبرانی و خوارزمی به جای کلمه «شهاده»، تعبیر«‎سعاده» آمده است که البتّه تعبیر نخست صحیح به نظر می‎رسد‎، چرا که عبارت «فإنّی لا‎اری الموتَ ...» علّت برای جمله قبلی است که چرا مؤمن باید به مرگ اشتیاق داشته باشد‎. یعنی چون از دیدگاه حسین چنین مرگی شهادت در راه خدا است، باید انسان معتقد و متدیّن، به چنین مردنی رغبت داشته باشد‎.
. مسعودی، اثبات الوصیه، ص 166؛ طبرسی، الاحتجاج، ج2، ص99؛ ابن نما، مثیرالاحزان، ص40؛ ابن ‎الحدید، شرح نهج البلاغه، ج3، ص250؛ سید ابن طاووس، الملهوف علی قتلی الطفوف، ص 156.
. شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص 98؛ طبرسی، إعْلامُ الوَرَیٰ بِأعْلامِ الهُدَیٰ، ص238؛ خوارزمی، پیشین، ج1، ص253؛ ابن شهراشوب، مناقب آل طالب، ج4، ص75؛ ابن نما، مُثِیرُ الاحزان، ص51.
. ابن شهراشوب، پیشین، ج4، ص 75.
. شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص126؛ شیخ طوسی مصباح المتهجد، ص788؛ محمّد بن جعفر المشهدی، المزار الکبیر، تحقیق جواد القیومی الاصفهانی، ص514؛ مجلسی، بحارالانوار، ج98، ص331. شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، زیارت اربعین، ص856 . هم‎چنین قریب به این عبارات، در«زیارت حسین در روز عید فطر و قربان» آمده است.منبع: پرسمان دانشجویی
رئیس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن روز ملی راهیان نور پیامی صادر کرد که در آن آمده است: حرکت بی بدیل انقل و معنوی میلیون ها جوان در بستر عملیات فرهنگی راهیان نور برای حفظ و ارتقا هویت ی ایرانی دفاع مقدس، فتح الفتوح دیگری از معجزه ی انقلاب و ی است که توانست انقل در تربیت تفکر جهادی و فرهنگ عمومی کشور ایجاد نماید. راهیان نور حقیقتا راهیان حیات طیبه اند تا با الگوپذیری از سبک زندگی شهیدان، ایثارگران و رزمندگان مجاهد و تربیت کادر آینده انقلاب و نظام جهانی و تمدن ی پیشتاز زمینه سازی حکومت مهدوی(عج) باشند. پاسداشت روز ملی راهیان نور تکریم ارزش های حماسی، الهی و انقل هشت سال دفاع مقدس است
با یاد خدا

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گرامی باد



بنام خداوند شور آفرین
خداوند والفجر و فتح المبین

خداوند آنها که پ ر شدند
شب آتش و خون کبوتر شدند

خداوند موسی ، خداوند نوح
خداوند شبهای فتح الفتوح

خداوند مردان اهل نبرد
خداوند غیرت، خداوند درد

بنام خ که نور آفرید
شب حمله عشق و غرور آفرید

خداوند گردان قایق سوار
خداوند شیران شب زنده دار

بنام خداوند حال و قدیم
خداوند شبهای هورالعظیم

خداوند دستان ذکر و دعا
خداوند مجنون خیبر گشا

خ که شادی و غم آفرید
محرم نوشت و علم آفرید

سفرنامه کربلا را سرود
بدنهای از تن جدا را سرود



 تصاویر مشهر از تا  این فتح الفتوح در تاریخ ماندنی شد ... 
 مشهر از تا

عراقی ها در حال عبور از اروند رود ـ آغاز جنگ


 مشهر از تا

درگیری در جلوی مسجد جامع مشهر


 مشهر از تا

درگیری در خیابان های مشهر


 مشهر از تا

رزمندگان م ع مشهر


 مشهر از تا

پیکر پاک یک نوجوان شهید




 مشهر از تا

سربازان عراقی خوشحال از پیروزی


 مشهر از تا

آغاز عملیات بیت المقدس و رهایی مشهر


 مشهر از تا

پیش به سوی مشهر


 مشهر از تا

رسیدن به دروازه مشهر


 مشهر از تا

ورود به مشهر


 مشهر از تا

اسرای عراقی


 مشهر از تا

در جریان فتح مشهر نوزده هزار سرباز عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند

 مشهر از تا


 مشهر از تا

مسجد جامع مشهر در روز آزادسازی این شهر


 مشهر از تا

مشهر آزاد شد
 

برچسب ها: مشهر، ، ،
عمر بن سعد بن وقاص، که از معاریف کوفه و از هواداران بنی امیه بود، پیش از ماجرای خونین کربلا، حکم ولایت "ری" ] شامل منطقه ری و بخش اعظمی از مناطق مرکزی و شمالی ایران[ را از عبیدالله بن زیاد، عامل یزید بن معاویه در کوفه و بصره گرفته بود. ولی هنوز به این أمر اقدام نکرده بود، که مخالفت حسین(ع) با یزید و حرکت وی به سوی کوفه پیش آمد کرد و همگان را به طریقی درگیر ماجرا نمود. عبیدالله بن زیاد که از توانایی های عمر بن سعد در مبارزات و جنگ ها با خبر بود و وی را در میان هواداران بنی امیه، مناسب نبرد با حسین(ع) می دید، به وی پیشنهاد فرماندهی رزمی خویش بر ضد حسین(ع) را داد و تنفیذ حکومت ری را مشروط به پایان بخشیدن ماجرای قیام حسین(ع) نمود. عمر بن سعد در آغاز برای پذیرش این أمر مهم، از خود تردید و دو دلی نشان داد، ولی در برابر تطمیع های ی عبیدالله تسلیم و پیشنهادش را پذیرفت و فرماندهی یزید بن معاویه بر ضد حسین(ع) را بر عهده گرفت. وی، برای این منظور در رأس یک چهار هزار نفری از کوفه خارج شد و در سوّم محرم سال 61 قمری، یک روز پس از ورود حسین(ع) به کربلا، وارد این سرزمین شد و از آن پس یک هزار نفری حرّ بن یزید نیز به او پیوست و در تحت فرماندهی وی قرار گرفت. (1) 1- نک: بحار الأنوار (علامه مجلسی)، ج 44، ص 384؛ مقاتل الطالبیین (ابوالفرج اصفهانی)، ص 74؛ منتهی الآمال (شیخ عباس قمی)، ج1، ص 333؛ الفتوح (ابن اعثم کوفی)، ص 885