السلام ای حامی دین رسول الله ص


تأکید صادق علیه السلام بر تشهد سه گانه
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
وروى القاسم بن معاویة قال قلت لأبی عبد الله علیه السلام هؤلاء یروون حدیثا فی معراجهم أنه لما أسری برسول الله رأى على العرش مکتوبا لا إله إلا الله محمد رسول الله أبو بکر الصدیق؟! فقال سبحان الله غیروا کل شیء حتى هذا؟ قلت نعم. قال إن الله عز وجل لما خلق العرش کتب علیه لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل الماء کتب فی مجراه لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ـ ولما خلق الله عز وجل الکرسی کتب على قوائمه لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل اللوح کتب فیه لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله إسرافیل کتب على جبهته لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله جبرئیل کتب على جناحیه لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل السماوات کتب فی أکنافها لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل الأرضین کتب فی أطباقها لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل الجبال کتب فی رءوسها لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل الشمس کتب علیها لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین ولما خلق الله عز وجل القمر کتب علیه لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وهو السواد الذی ترونه فی القمر فإذا قال أحدکم لا إله إلا الله محمد رسول الله فلیقل علی أمیر المؤمنین علیه السلام.
قاسم بن معاویه گوید که به صادق علیه السلام عرض : در حدیثی که مردم (عمری ها) در معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده اند آمده است که در شب معراج در عرش دید که نوشته شده: لا اله الا الله محمد رسول الله ابو بکر الصدیق. حضرت فرمود: سبحان الله! همه چیز را تغییر دادند حتی این را؟؟!! گفتم: آری. حضرت فرمودند: به درستی که خداوند عز و جل وقتی عرش را آفرید بر روی آن مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که آب را آفرید در مجرای آن مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که کرسی را آفرید در ستون های آن مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که لوح را آفرید در آن مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که اسرافیل را آفرید بر پیشانی او مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که جبرئیل را آفرید بر پاهای او مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که آسمان ها را آفرید در اکناف و نواحی آن مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که زمین ها را آفرید در طبقات آن نگاشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که کوه ها را آفرید در رأس هرکدام مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که خورشید را آفرید بر آن مکتوب داشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». و هنگامی که ماه را آفرید بر آن نگاشت که: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی المؤمنین». پس هرکدام از شما که می گوید: «لا إله إلا الله، محمد رسول الله» بلافاصله بگوید: «علی المؤمنین».
الاحتجاج، تألیف شیخ طبرسی، جلد ١، صفحه ۲۰۹-۲۱۰
حضرت رضا علیه السّلام از پدر گرامى خود و او از پدر بزرگوارش ، سلسله ى سند به حضرت مؤ منان على علیه السّلام مى رسد که آن حضرت فرمود: «انّ رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آلهِ و سلّم خطبنا ذات یوم ؛» روزى به ما خطاب کرد و چنین فرمود: «اءیّها النّاس انّه قد اءقبل إ لیکم شهر اللّه ؛» اى مردم ، ماه خدا به شما روى آورد.
شیخ صدوق رضوان الله علیه در دو کتاب "عیون اخبار الرضا" و "معانی الاخبار" چنین می نویسد:


حدثنا عبد الواحد بن محمد بن عبدوس النیسابوری العطار رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن محمد بن قتیبة النیسابوری عن حمدان بن سلیمان عن عبد السلام بن صالح الهروی قال: سمعت أبا الحسن علی بن موسى الرضا علیه السلام یقول: رحم الله عبدا أحیا أمرنا فقلت له: وکیف یحیى أمرکم؟ قال: یتعلم علومنا ویعلمها الناس فإن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا قال: قلت: یا بن رسول الله فقد روى لنا عن أبی عبد الله علیه السلام أنه قال: من تعلم علما لیماری به السفهاء أو یباهی العلماء أو لیقبل بوجوه الناس إلیه فهو فی النار فقال علیه السلام: صدق جدی علیه السلام أفتدری من السفهاء؟ فقلت: لا یا بن رسول الله قال علیه السلام: هم قصاص مخالفینا أو تدرى من العلماء؟ فقلت : لا یا بن رسول الله ( ص ) فقال: هم علماء آل محمد علیهم السلام الذین فرض الله طاعتهم وأوجب مودتهم ثم قال: أو تدرى ما معنى قوله: أو لیقبل بوجوه الناس إلیه ؟ فقلت: لا فقال علیه السلام یعنى وبذلک ادعاء الإمامة بغیر حقها ومن فعل ذلک فهو النار
ادامه مطلب

حکایتهای_ _حسین(ع)

✅رسول خدا گلوی حسین را می بوسید

از #باقر علیه السلام ، روایت شده است:
« #حسین علیه السلام ، در کودکى بر رسول خدا صلى الله علیه و آله وارد شد. #رسول خدا صلى الله علیه و آله او را در آغوش گرفت و #زیرگلوى او را بوسید و بى اختیار، #اشک از چشمان مبارکش جارى شد.
روزى حسین علیه السلام پرسید:
یاجداه! چرا گریه مى کنید؟❓
حضرت #فرمود؛ چرا گریه نکنم، درحالى که #جاى شمشیرهاى دشمنان را مى بوسم».


ی که رسول خدا به علی علیه السلام یاد داد : المومنین علیه السلام فرمود : هنگام وفات پیغمبر صل الله علیه و آله گفتم : یا رسول الله ! ما را وصیت فرما. فرمود : به دو رکعت بین مغرب و عشاء سفارشتان می کنم . در رکعت اول حمد و سیزده بار سوره اذا ز لة ( ز ال ) و در رکعت دوم حمد و ۱۵ بار قل هو الله . البته هر در هر ماهی چنین کند از متقین باشد و اگر در سال انجام دهد از محسنین نوشته شود و اگر در هر یک بار انجام دهد از گزاران نوشته شود و اگر در هر شب انجام دهد در بهشت همسایه من باشد و ثوابش را جز خدای رب العالمین جل و اعلی روشن نسازد منبع : ختوم و اذکار ج ۲ ص ۴۰۰

حسن علیه السلام شبیه ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که صادق علیه السلام فرمودند:
کانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵
پیاده روی اربعین قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : ان لقتل الحسین علیه السلام حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا . اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : برای شهادت حسین علیه السلام حرارت و گرمایی در دلهای مومنان است ، که هرگز سرد و خاموش نمی شود . جامع احادیث الشیعه ، جلد 12 ، ص 556
1-پایه‏هاى قال الباقر علیه السلام: بنى ال على خمسة اشیاء، على الصلوة و ا کاة و الحج و الصوم و الولایه. باقر علیه السلام فرمود: بر پنج چیز استوار است، بر و زکات حج و روزه و ولایت . (فروع کافى، ج 4 ص 62، ح 1 ) 2-فلسفه روزه قال الصادق علیه السلام: انما فرض الله الصیام لیستوى به الغنى و الفقیر. صادق علیه السلام فرمود: خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنى و فقیر) مساوى گردند. (من لا یحضره الفقیه، ج 2 ص 43، ح 1 ) 3-روزه آزمون اخلاص قال المومنین علیه السلام: فرض الله ... الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق‏ على علیه السلام فرمود: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید. (نهج البلاغه، حکمت 252 ) 4-روزه یاد آور قیامت قال الرضا علیه السلام: انما امروا بالصوم لکى یعرفوا الم الجوع و العطش فیستدلوا على فقر الا . رضا علیه السلام فرمود: مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگى آ ت را بیابند. (وسائل الشیعه، ج 4 ص 4 ح 5 علل الشرایع، ص 10 ) 5-روزه زکات بدن قال رسول الله صلى الله علیه و آله لکل شیئى زکاة و زکاة الابدان الصیام. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدن ها روزه است. (الکافى، ج 4، ص 62، ح 3 ) 6-روزه سپر آتش قال رسول الله صلى الله علیه و آله: الصوم جنة من النار. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: روزه سپر آتش (جهنم) است. «یعنى به واسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.
فرا رسیدن میلاد تنها مولد کعبه، اولین مؤمن مرد به رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلّم) را خدمت رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلّم) و ائمه معصومین(علیهم السلام) علی الخصوص حضرت بقیة الله الأعظم(روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) و مراجع معظم تقلید و عزیزمان(مدّ ظله) و تمامی محبین و شیعیان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می کنیم.
ابن حجر عسقلانی در «تهذیب هذیب « از اسحاق بن حبیبه و او از ابوهریره روایت می کند که گفت : گواهی می دهم که همراه رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم حرکت می کردیم که ناگهان رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم صدای حسنین را شنید که می گریستند و مادر ایشان هم همراه آنان بود، پیغمبر صل الله علیه وآله وسلم با سرعت به سوی آنها شتافت و پرسید: چرا این دو فرزندم می گریند؟ فاطمه پاسخ داد: از تشنگی . رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم به سراغ مشک کهنه ای که با آب آن وضو می گرفت رفت . ولی آن روز آب بسیار کم بود و مردم هم به دنبال به دست آوردن آب بودند. رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم فریاد زد: آیا ی از شما آب همراه دارد؟ هیچ آبی به همراه نداشت . آن گاه رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم خطاب به فاطمه فرمودند: یکی از آن دو فرزند را به من بده .

حسن و حسین علیهم السلام برترین مردم از حیث نسب
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری از خلفای غاصب بنی عباس لعنهم الله روایت کرده است:
۱۲- حدثنا أبو بکر بن أبی زکریا الفقیه - بهمذان - حدثنا محمد بن عثمان العدل، حدثنا إسحاق بن سلیمان الهاشمی، قال: سمعت أبی یحدث عن أمیر المؤمنین هارون الرشید، قال: والله لقد حدثنی أمیر المؤمنین المهدی، عن أمیر المؤمنین المنصور، أنه حدثهم عن أبیه، عن جده، عن عبد الله بن عباس أنه قال: کنا ذات یوم عند رسول الله (صلى الله علیه وآله) اذ قال: ألا أخبرکم بخیر الناس أبا وأما؟ قالوا: بلى یا رسول الله! قال: الحسن والحسین؛ أبوهما علی بن أبی طالب وأمهما فاطمة بنت رسول الله (صلى الله علیه وآله)، سیدة نساء العالمین.
عبد الله بن عباس گفت: روزی نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بودیم که فرمودند: آیا شما را از بهترین مردم از حیث پدر و مادر آگاه کنم؟! گفتند: آری، ای رسول خدا! حضرت فرمودند: حسن و حسین (علیهما السلام) که علی بن طالب (علیهما السلام) پدر آنان و فاطمه (علیها السلام) دختر رسول خدا، سرور ن جهان، مادر آنان است.
فضائل فاطمة ا هراء، تألیف حاکم نیشابوری، با ترجمه فارسی محمود نعمتی، صفحه ۹۱-۹۳، حدیث ۱۲
ضرورت خداشناسی درست هشام می گوید ؛ من نزد صادق علیه السلام بودم که معاویه ابن وهب و عبدالملک بن اعین وارد شدند، سپس معاویه بن وهب گفت: یا ابن رسول الله نظر شما در باره روایتی که از رسول الله در مورد رویت خدا رسیده چیست و خداوند به چه صورتی دیده می شود؟ و نیز نظرتان در باره روایت که از حضرت علی علیه السلام نقل شده که مومنین پروردگارشان را در بهشت می بینند؟ به کدام صورت او را می بینند؟ حضرت صادق علیه السلام تبسمی کرد و سپس فرمودند؛ ای معاویه چقدر زشت است که فردی هفتاد هشتاد سال از عمرش بگذرد و در مملکت خدا زندگی کند و نعمت خدا را بخورد ولی خدا را آنچنان که شایسته است نشناسد؟! "عن هشام قال: کنت عند الصادق جعفر بن محمد علیهما السلام إذ دخل علیه معاویة بن وهب وعبد الملک بن أعین، فقال معاویة بن وهب: یا ابن رسول الله ما تقول فی الخبر الذی روی أن رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم رأى ربَّه، على أی صورة رآه؟ وعن الحدیث الذی روی أن المؤمنین یرون ربهم فی الجنة، على أی صورة یرونه؟ فتبسم علیه السلام ثم قال: یا معاویة ما أقبح بالرجل یأتی علیه سبعون سنة أو ثمانون سنة یعیش فی ملک الله ویأکل من ن ثم لا یعرف الله حق معرفته". - "جاء رجل إلى رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم وقال: ما رأس العلم؟ قال صلى الله علیه وآله وسلم: معرفة الله حق معرفه، فقال: وما حق معرفته؟ قال صلى الله علیه وآله وسلم: أن تعرف بلا مثل ولا شبه، وتعرفه إلهاً واحداً خالقاً قادراً، أولاً وآ اً... فذاک معرفة الله حق معرفته"./بح،جلد 3 ص 14،جع.
المومنان ـ علیه السّلام ـ پس از رسیدن به خلافت با سه جنگ روبرو شد، و سه گروه ناکثین و قاسطین و مارقین را سرکوب نمود.
یاران باوفای حضرت علی ـ علیه السّلام ـ به دو دسته تقسیم می شوند: 1ـ صح با وفای رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ که به علی ـ علیه السّلام ـ وفادار ماندند. 2ـ تابعین.
خیلی از یاران با وفای ایشان که از اصحاب رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ هم بودند قبل از خلافت ظاهری حضرت از دنیا رفتند مثل ابوذر و سلمان ولی برخی از اصحاب در این زمان زنده بودند و حضرت علی ـ علیه السّلام ـ را در جنگها یاری د مثل عمار یاسر و خزیمه.

آرزوی مرگ عایشه و اصحاب جمل توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۷- عن یحیى بن مساور عن إسماعیل بن أبی زیاد عن أبی سعید المهری قال: کان عبد الملک بن أبی رافع نازلا فی بیعة کدی یتحدث إلیه، فقال أبو رافع: سأحدثکم بحدیث سمعته أذنای لا أحدثکم عن غیری: سمعت رسول الله - صلى الله علیه وآله - یقول لعلی - علیه السلام: قاتل الله من قاتلک وعادى الله من عاداک . فق عائشة، یا رسول الله منیقاتله ومن یعادیه ؟ قال: أنت ومن معک، أنت ومن معک .
رسول خدا صلی الله علیه و آله به المومنین علیه السلام فرمودند: خدا بکشد ی را که با تو می جنگد و با تو دشمنی می کند. عایشه گفت: چه ی با او دشمنی می کند؟ خدا صلی الله علیه و آله پاسخ دادند: تو و ی که با تو است، تو و ی که با تو است.
الکافئة فی ابطال توبة الخاطئة، تالیف شیخ مفید، صفحه ۳۵-۳۶

بحار الانوار، تالیف علامه مجلسی، جلد ۳۲، صفحه ۲۸۵


سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله بر پیکر پاک حضرت ابو طالب علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه می نویسد:
حضرت رسول صلی الله علیه و آله در جنازه ی او (جناب ابو طالب علیه السلام) حاضر شد و فرمود: صله ی رحم کردى، خدا تو را جزای خیر دهد، ای عم من! به درستی که مرا کفایت و تربیت نمودی در دسالی و یاری و معاونت نمودی در بزرگی؛ پس رو به مردم گردانید و فرمود: براى عم خود شفاعتی م که جن و انس، از آن در تعجب مانند!
حیاة القلوب، تالیف علامه مجلسی رضوان الله علیه، جلد ۴، صفحه ۱۵۷۳
رحلت رحمت للعالمین آمده ناله از قلب جبریل امین آمده از ملایک همه، آید این السلام علیک، یا رسول الله ***** آه و واویلتا م کبری شده روز تنهایی حیدر و زهرا شده حضرت فاطمه، دارد این السلام علیک، یا رسول الله ..................... شیخ عباس قمی در منتهی الآمال نوشته اند : در احادیث معتبره وارد شده است که آن حضرت به شهادت از دنیا رفت ...... ادامه مطلب
رحلت رحمت للعالمین آمده ناله از قلب جبریل امین آمده از ملایک همه، آید این السلام علیک، یا رسول الله ***** آه و واویلتا م کبری شده روز تنهایی حیدر و زهرا شده حضرت فاطمه، دارد این السلام علیک، یا رسول الله ..................... شیخ عباس قمی در منتهی الآمال نوشته اند : در احادیث معتبره وارد شده است که آن حضرت به شهادت از دنیا رفت ...... ادامه مطلب
رحلت رحمت للعالمین آمده ناله از قلب جبریل امین آمده از ملایک همه، آید این السلام علیک، یا رسول الله ***** آه و واویلتا م کبری شده روز تنهایی حیدر و زهرا شده حضرت فاطمه، دارد این السلام علیک، یا رسول الله ..................... شیخ عباس قمی در منتهی الآمال نوشته اند : در احادیث معتبره وارد شده است که آن حضرت به شهادت از دنیا رفت ...... ادامه مطلب
حسین و قیام عاشورا از نگاه اهل سنت علاقه و محبت صلی الله علیه وآله وسلم به حسین علیه السلام
1 . زمخشری (از علمای بزرگ اهل سنت)، صاحب تفسیر معروف «کشاف »، در کتاب «ربیع الابرار» نقل می کند: «فاطمه علیها السلام با فرزندانش حسن و حسین علیهما السلام خدمت رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم رسیده و عرض کرد: یا رسول الله! هدیه ای به این ها بده . حضرت فرمود: پدرت فدایت، من مالی ندارم تا هدیه کنم . ...

فضائل المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
سلیمان قندوزی حنفی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
و عن یاسر الخادم، عن علی الرضا، عن أبیه، عن آبائه، عن رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلّم قال: یا علی أنت حجة اللّه، و أنت باب اللّه، و أنت الطریق الى اللّه، و أنت النبأ العظیم، و أنت الصراط المستقیم، و أنت المثل الأعلى، و أنت إمام المسلمین، و أمیر المؤمنین، و خیر الوصیین، و سید الصدیقین. یا علی أنت الفاروق الأعظم، و أنت الصدیق الأکبر، و إن حزبک حزبی و حزبی حزب اللّه، و إنّ حزب أعدائک حزب ال .
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به حضرت المومنین علی بن طالب (علیهما السلام) فرمودند: یا علی، تو حجت خدا هستی و تو باب (تقرب) به خدا هستی و تو راه به سوى خدا هستی و تو آن خبر عظیم هستی و تو صراط مستقیم حق هستی و تو مثل اعلای الهی هستی. یا علی، تو مسلمین و المومنین و بهترین وصیین و اشرف صدیقین هستی. یا علی تو فاروق اعظم (جدا کننده حق از باطل) هستی و تو صدیق اکبر هستی. یا علی حزب تو حزب من است و حزب من حزب خدا است و حزب دشمنان تو حزب است.
ین ع المودة، تألیف قندوزی حنفی، جلد ۳، صفحه ۴۰۲، چاپ دار الاسوة
مهدی (علیه السلام) در اهل سنت مهدی (علیه السلام) بارها و به اشکال مختلف در احادیث نبوی آمده است، منظور از احادیث نبوی، احادیثی است که از اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل گردیده است. ولیکن چون در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام) موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت است اج شده است: 1- "ابوداوود" در صحیح خود از " طفیل" و او از علی (علیه السلام) نقل می کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلاً من اهل بیتی، یملاءها کما ملئت جورا." ولو یک روز هم از عمر دنیا باقی باشد، خداوند مردی را از اهل بیت من برمی انگیزد که زمین را پر از عدل و داد می کند، بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (جلد 2، صفحه 208)

بزرگ ترین فضیلت المومنین علیه السلام
سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه به نقل از شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
وحدثنی الشیخ أدام الله عزه أیضا قال : قال المأمون یوما للرضا - علیه السلام - : أخبرنی بأکبر فضیلة ل المؤمنین - علیه السلام - یدل علیها القران قال : فقال له الرضا - علیه السلام - : فضیلته فی المباهلة قال الله جل جلاله : « فمن حاجک فیه من بعدما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع أبناءنا وأبناءکم ونساءنا ونساءکم وأنفسنا وأنفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنة الله على الکاذبین » فدعا رسول الله - صلى الله علیه وآله - الحسن والحسین - علیهما السلام - فکانا ابنیه ودعا فاطمة - علیها السلام - فکانت فی هذا الموضع نساءه ودعا أمیر المؤمنین - علیه السلام - فکان نفسه بحکم الله عزوجل، وقد ثبت أنه لیس أحد من خلق الله سبحانه أجل من رسول الله - صلى الله علیه وآله - وأفضل فوجب أن لا ی أحد أفضل من نفس رسول الله - صلى الله علیه وآله - بحکم الله عز وجل.
روزى مأمون (لعنه الله) از حضرت رضا علیه السلام سوال کرد: بزرگ ترین فضیلت المومنین علیه السلام که قرآن بر آن دل می کند، چیست؟ حضرت رضا علیه السلام فرمودند: این فضیلت المومنین علیه السلام که می گویی در آیه مباهله است، آن جا که خداوند می فرماید: «هر بعد از آنچه از علم برایت آمده است، با تو مخاصمه کند، بگو: بیایید پسرانمان و پسرانتان، نمان و نتان، خودمان و خودتان را فراخوانیم. سپس مباهله کنیم و لعنت خداوند را بر دروغگویان قرار دهیم» [بر اساس این آیه] رسول خدا صلی الله علیه و آله، حسن و حسین علیهما السلام را به عنوان پسرانش، فاطمه علیها السلام را به عنوان نش، و المومنین علیه السلام را به عنوان نفس خود آورد. از آنجا که هیچ یک از مخلوقات خداوند، بالاتر و برتر از رسول خدا نیست، پس المومنین علیه السلام که همان نفس رسول اکرم است هیچ مخلوقی برتر از او نیست.
الفصول المختارة، تألیف سید مرتضی علم الهدی، صفحه ۳۸

بحار الانوار، تألیف علامه مجلسی، ج‏لد ۴۹، صفحه ۱۸۸

وقتی حسین بن علی (علیه السلام)شهید می شود و خبر آن و نیز خبر بریده شدن سر مبارک حسین بن علی (علیه السلام)و بردن آن به سوی یزید بن معاویه و کشته شدن هجده نفر از اهل بیت او و پنجاه و سه نفر از شیعیانش و کشته شدن علی اصغر(علیه السلام) در میان دستانش و اسیر شدن ذریه اش به مدینه می رسد مردم در منزل ام سلمه نزد ن رسول خدا (صل الله علیه)و نیز در خانه های مهاجرین و انصار به حزن و اندوه می نشینند . در این هنگام عبد الله بن عمر بن خطاب از خانه اش بیرون می آید و همین طور که استغاثه می کند و بر صورتش می زند میگوید :

مدح المومنین علیه السلام توسط خداوند
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
وعن ابن عباس فی حدیث ان المؤمنین علیه السلام شرب ماء فسجد النبی صلى الله علیه وآله فقیل له: لم سجدت یا رسول الله ؟ فقال: لما شرب علی ناداه الله تعالى هنیئا مریئا یا ولیی وحجتی على خلقی وامینی على عبادی.
ابن عباس گفت: المومنین علیه السلام آبى آشامید، پس از آن پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله سجده کرد. عرض د: ای رسول خدا؛ چرا در این ‏موقع سجده کردى؟ فرمودند: همین که علی علیه السلام آب را آشامید خدای تبارک و تعالی ندا کرد: گوارایت باد ای ولی من؛ و ای ی که حجت من بر مخلوقاتم هستی و امین من بر بندگانم می باشی.
الجواهر السنیة، تألیف شیخ حر عاملی، صفحه ۲۱۰
بسم الله الرحمن الرحیم از اربعین مؤذن و تاریخ خطیب و غیره نقل شده که جابر روایت کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: خداوند تبارک و تعالی فرزندان هر ی را از صلب او آفرید و فرزندان مرا از صلب علی ابن طالب (علیه السّلام) آفرید. به درستی که فرزندان هر مادری را نسبت به سوی پدر دهند، مگر اولاد فاطمه (سلام الله علیها) را که من پدر ایشانم. از این قبیل احادیث بسیار است که دل دارد بر آن که حسنین (علیه السّلام) دو فرزند پیغمبر (صلی الله علیه و آله) می باشند. و المؤمنین (علیه السّلام) در جنگ صفین هنگامی که حضرت حسن (علیه السّلام) با سرعت رفت برای جنگ با معاویه فرمود: باز دارید! باز دارید! حسن را. و نگذارید که به سوی جنگ رود.دریغ دارم و بیمناکم که حسن و حسین کشته شوند و نسل رسول خدا منقطع گردد. از کتب عامه روایت شده که حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) دست حسنین (علیه السّلام) را می گرفت و می فرمود در حالیکه اصحابش جمع بودند: ای قوم آن که مرا دوست دارد و ایشان را و پدر و مادر ایشان را دوست دارد در قیامت با من در بهشت خواهد بود. ابن شهر آشوب روایت کرده است که مردی در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گناهی کرد و از بیم پنهان شد تا حسنین (علیه السّلام) را تنها یافت. پس آنها را گرفت و بر دوش خود سوار کرد و به خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آورد و عرض کرد: یا رسول الله! من پناه آوردم به خدا و به این دو فرزند شما از آن گناه که کرده ام. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چنان خندید که دست بر دهان مبارک گذاشت و فرمود: برو که . حسنین (علیه السّلام) را فرمود: شفاعت شما را قبول در حق آن شخص. پس این آیه نازل شد:و لو انّهُم اذ ظلمُوا انفُسهُم. ابن شهر آشوب از سلمان فارسی روایت کرده است که: حضرت حسین بن علی (علیه السّلام) بر ران رسول خدا (صلی الله علیه و آله) جای داشت، پیغمبر (صلی الله علیه و آله) او را می بوسید و می فرمود: تو، سیّد، پسر سیّد و پدر ساداتی و پسر و پدر انی و حجت پسر حجت و پدر حجتهای خ ، از صلب تو 9 پدید می آید و نهم ایشان قائم آل محمّد (عجل الله تعالی فرجه) است.
بسم الله الرحمن الرحیممیلاد حضرت جواد علیه السلامتولدحضرت جواد(علیه السلام) در شهر مدینه و در سال 195 هجرى قمرى در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان دیده به جهان گشود.پدر آن حضرت على بن موسى الرضا، و مادرش خانمى بود به نام سبیکه، از اهالى نوبه که یکى از مناطق آفریقاست، و بعضى نیز گفته اند که نام مادر آن حضرت خیزران بود، و بعضى گفته اند که مادر آن بزرگوار از طائفه ماریه قبطیّه همسر رسول خدا و مادر ابراهیم فرزند رسول الله بوده است. (بحار الانوار ج 50 ، ص 1)اسماء و القاب جواد(علیه السلام)
آهنگ جدید امید جهان یا رسول الله با کیفیت عالی و ت ت آهنگ     آهنگ جدید امید جهان یا رسول الله با کیفیت عالی و ت ت آهنگ آهنگ جدید امید جهان یا رسول الله موزیک بسیار زیبا از امید جهان بنام یا رسول الله همراه با ت ت موزیک و دو کیفیت متفاوت از رسانه بزرگ صبا موزیک new omid jahan – ya rasoolallah with text on saba- and s omid jahan rasool آهنگ جدید امید جهان یا رسول الله متن آهنگ یا رسول الله امید جهان یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو
یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو
یا رسول الله رسول نازنینی چراغ آسمون شمع روی زمینی
یا رسول الله محمد تو امینی سپه سالار کل مسلمینی
یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو
آهنگ جدید امید جهان یا رسول الله با
لا اله الا الله محمد رسول الله لا اله الا الله محمد رسول الله
یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو
یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو
یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو
یا رسول الله به قربون جمال روی تو وای که مو مردم حبیبی مردم از بوی تو

دادخواهی حضرت المومنین سلام الله علیه پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که صادق علیه السلام در مورد شکایت المومنین علیه السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس حضرت المومنین شکایت کند که چندین شب با حسنین و زینب و ام کلثوم (علیهم السلام) به خانه ی مهاجر و انصار رفتم از آن هایی که مکرر تو بیعت خلافت مرا از ایشان گرفته بودی و از ایشان طلب یاری و همه وعده ی یاری د و چون صبح شد هیچ یک به نصرت من نیامدند و بسی محنت ها از ایشان کشیدم و قصه ی من مثل قصه ی هارون (علیه السلام) بود در میان بنی که با موسی (علیه السلام) گفت که: «ای فرزند مادر! به درستی که قوم تو مرا ضعیف گردانیدند و نزدیک بود که مرا بکشند». پس صبر از برای خدا و آزاری چند کشیدم که هیچ وصی پیغمبری از امت آن پیغمبر مثل آن نکشیده تا آن که مرا شهید د به ضربت عبد الرحمن بن ملجم (لعنت الله علیه).
کتاب رجعت، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۱۵۰-۱۵۱

بر دشمنان و ظالمین و غاصبین حق المومنین علیه السلام لعنت

نمونه ای از شخصیت عالی جناب بلال حبشی علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه می نویسد:
وکان بلال مؤذن رسولالله صلى الله علیه وآله فلما قبض رسول الله صلى الله علیه وآله م بیته ولم یؤذن لأحد من الخلفاء وقال فیه أبو عبد الله جعفر بن محمد علیهما السلام: رحم الله بلالا " فإنه کانیحبنا أهل البیت لعن الله صهیبا " فإنه کان یعادینا وفی خبر آ : کان یبکى على عمر.
بلال موذن رسول خدا صلی الله علیه و آله بود؛ پس هنگامی که شهید شد، بلال خانه نشین شد و برای احدی از خلفا اذان نگفت و صادق علیه السلام فرمودند: خداوند بلال را رحمت کند که ما اهل بیت را دوست داشت و خداوند صهیب را لعنت کند که از دشمنان ما بود و بر عمر گریه می کرد.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید، صفحه ۸۰
از حضرت صادق علیه السلام نقل شده است: «روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله ، در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام بود و حسین علیه السلام در دامان ایشان قرار داشت. ناگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله به سجده افتاد. سپس فرمود: ای فاطمه! پروردگار بی همتایت به من فرمود: آیا حسین را دوست داری؟ عرض : آری، حسین، نور چشم من است و گل خوش بو و میوه قلب من است. آن گاه درحالی که دست مبارک خود را بر سر حسین علیه السلام قرار داده بود، فرمود: پروردگارم به من فرمود: مبارک باد این مولود که برکات و صلوات و رحمت و رضوان من بر او باد و غضب و عذاب من، بر ی که او را به قتل می رساند و با او دشمنی می کند. به راستی که او، سیدال علیه السلام ، اولین و آ ین است. هم در دنیا و هم در آ ت. او سرور جوانان اهل بهشت است». پایگاه اطلاع رسانی حوزه